KRİZLERİ FIRSATA ÇEVİRMEK

Son birkaç aydır  (10 mart 2020'den bu yana)  Coronavirüs salgını nedeniyle  yaşadığımız  olağanüstü  durumu nasıl lehimize çevirebileceğimizi  ve bu konudaki kendi yaşadıklarımı paylaştım.krizleri nasıl fırsata çeviririz ve olumsuz  durumlarda  nasıl pozitif  kalırız  sizlerde  varsa  fikirlerinizi  aşağıda  yorumlar  bölümünde  paylaşabilirsiniz.
Elbette herkes dalgalı denizler için biçilmiş kaftan değildir. Ancak bazı kişiler, bu krizlerle şaşırtıcı bir şekilde başa çıkabilirler.
Bitmek tükenmek bilmeyen zorluklar silsilesini avantaja çeviren bireyler başarılı girişimcilerdir. Karşılarına çıkan engeller onları daha da güçlendirir ve başarılarını arttırır. Başkaları paniğe kapılırken (ya da büyük maddi zarara girerken) onlar sakinliğini korur, duruma el koyar ve tüm fırsatları değerlendirirler.
Krizde krizmiş gibi davranmamak en önemli başarı kriteridir. Kriz olduğunu tabiî ki bilin ancak krizdeymiş gibi davranmayın. Son derece sakin, kararlı duruşunuzu koruyun ve aklınızı ortaya koyun
Kriz anlarında insanların daha çok neye ihtiyaç duyabileceğini listeleyin. Verdiğiniz hizmet ile bu listeyi örtüştürebiliyor iseniz kriz durumunda ayakta kalmak için güçlü bir adım atmış olacaksınız demektir.
Öncelikle  şunu  söylemeliyimki  umudumuzu kaybetmeden olumsuz bir  havaya girmeden  atlatamayacağımız  problem ve olay yoktur. kendi günlük yaşantımdan  sizlere birkaç örnek ile  krizi  nasıl fırsata  çevirebileceğinizi aktarmak istiyorum.
10 mart  2020'den bu yana  acil ihtiyaçlarım haricinde  evden dışarı çıkmıyorum.evde hiç sıkılmadım sokağa çıkma  yasağı olduğu günlerde bile evde verimli  zaman geçirdim.günlük program  yaptım.vakit namazlarımı  kılmaya çalıştım. sabah  08,00-08,30 da  kahvaltımı yapıp  30-40  dk. evde  hafif egzersiz ,mekik şınav  gibi ısınma hareketleri  ile spor yaptım.2-3 saat boyunca  bilgisayarda  web sitem ,sosyal medya hesaplarım ve freelance  işlerim ile ilgilendim. Öğle 12,30-13,00 gibi hafif ve sağlıklı yemek yedim.kahvemi alıp  tekrar  bilgisayarda  işlerimi hallettim.17,00 gibi paydos edip bilgisayarı  ve işleri bitirdim.1 tabak salata ve 1 kase  yoğurt  ile akşam  yemeğini geçiştirdim.Abur cubur tatlı gibi zararlı yiyeceklerden uzak durdum.2 ayda 9 kilo verdim. Evimde  satın alıp zaman sorunu  nedeniyle  okuyamadığım 20'ye yakın kitaba göz  attım çoğunu okuyup bitirdim.Kuran-ı kerim  okuyup  birkaç ayet sure  ezberledim. udemy ,  istanbul enstitü sitesinde  50'ye  yakın  online  eğitime  katıldım. birçok sertifika  aldım. 22,30-23,00  gibi uyuyorum. Düzenli planlı yaşıyorum.son 2 yıldır  yapmayı planladığım  birçok işi faaliyete  geçirmeye karar verdim.kendimi çok mutlu-zinde  hissediyorum. 

Herkese sağlık mutluluk  huzur  dolu günler  dilerim.

Yazan: Uğur  AĞIRGÖL







Yorum Gönder

0 Yorumlar